
Ismertető

1. Gyermekképünk:
„A gyermek Isten ajándéka, az élet folytonosságának a láncszeme.” (Programunkból idézve)
2. Keresztény nevelési célunk:
A keresztény nevelés sajátos eszközeivel a gyermek vallási ismereteinek megalapozása a keresztény értékek közvetítésével hitéletük és erkölcsi értékeik kiteljesítése, a családokkal együttműködve.
3. Nevelési feladataink:
- egészséges és biztonságos környezet megteremtésével a gyermekek gondozása, testi épségének, egészségének megőrzése
- meghitt beszélgetésekkel felidézzük a gyermekben Isten jóságának és nagyságának egy-egy aspektusát
- közös élmények, tevékenységek biztosításával szociális életüket fejlesztjük, társas szükségleteiket kielégítjük
- találkozunk az imában egymással és Istennel
- rendszeresen látogatást teszünk az Isten házába
- bibliai történeteket hallgatunk, dramatizálunk
- életkori és egyéni sajátosságaik figyelembe vételével értelmi képességeiket, kreativitásukat fejlesztjük
- a keresztény értékek közvetítésével erkölcsi és érzelmi életüket alakítjuk, pozitív erkölcsi tapasztalatokkal magatartásukat fejlesztjük
- felkészítjük gyermekeinket az iskolai életmódra fejlesztő pedagógus segítségével.
4. Óvoda-család kapcsolata:
A kora gyermekkor a tapasztalás ideje, így a családi élet kiegészítéseként megismertetjük gyermekeinket az óvodai élettel, melyben a kölcsönös kapcsolatok, a bizalom, a figyelem, a szeretet él. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekekkel foglalkozó felnőttek példamutatására, hiszen hasonlítanunk kell Krisztushoz.
Törekszünk a család és az óvoda összhangjára, folyamatos együttműködésre a szülőkkel, mert ez is feltétele a gyerekek harmonikus személyiség fejlődésének.
Elismerjük a családi nevelés elsődlegességét.
Kapcsolatunkban éreztetjük az őszinte odafordulást, az empátiát és a segítőszándékot.
„A játék az különös…” (Kosztolányi Dezső)
A játék a gyermek fejlődésében alapvető jelentőségű, semmi mással nem helyettesíthető tevékenységi forma.
A környező világról, sőt a teremtett világról is a játékon keresztül közvetítjük a legtöbb ismeretet a gyerekeknek.
Jót és jól játszani – ez a dolga gyermekeinknek az óvodában.
Élményeiket tevékenységekben élik meg a gyerekek, a komplex tevékenységeket a játékból indítjuk, a tanulási folyamatokat is áthatja a játékosság.
„ Ha azt akarjuk, hogy az első oktatás gyümölcsöző legyen, akkor a vallásos szellemnek át kell hatnia annak a kis világnak az életét, amellyel a gyermek élete, környezete révén összefonódik.” (Pierre Rauwez)